آخرین اخبار
کد مطلب: 80599
تحقق گفتمان سازي با اجراي طرح تقويت مباني اعتقادي در استان
تاریخ انتشار : 1393/06/15 12:21:00
نمایش : 1375
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه آثار فعاليت‌هاي فرهنگي با گذشت زمان نمايان خواهد شد، تاکيد کرد: اثر بخشي فعاليت‌هاي فرهنگي به ميزان جمعيت گره زده نشود.
به گزارش  سلام لردگان- حجت‎الاسلام محمدعلي نکونام در آئين تجليل از دست اندرکاران، عوامل و فعالان برگزار کننده بيستمين و بيست و يکمين دوره طرح «تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني» در چهارمحال و بختياري دست اندرکاران و مجريان را نقش آفرينان اصلي در اجراي موفق طرح تقويت مباني اعتقادي دانست.
 
وي با بيان اينکه تحول و دگرگوني در اجراي برنامه طرح تقويت بايد توسط دست اندرکاران صورت گيرد، دغدغه‌ها و مطالبات خود نسبت به کميت و کيفيت اجراي طرح را يادآور شد.
کيفيت هم راستاي کميت در طرح مباني اعتقادي ارتقا مي‏يابد
حجت‎الاسلام نکونام نقش نماينده ولي فقيه در اجراي اين طرح را يک نقش پشتيباني و ياري رسان دانست و گفت: مجريان طرح بايد با تلاش، همت و بيان نظرات و ايده‎هاي خلاقانه خود هم زمينه حضور قشر خاکستري و غير مذهبي را در اين برنامه‎ها فراهم کنند و هم در راستاي افزايش کيفيت در کنار کميت اقدام کنند.
وي با بيان اينکه طرح تقويت جايگاه و موقعيت خود را در استان پيدا کرده است، گفتمان سازي و ذهنيت سازي را هدف از اجراي اين طرح دانست و گفت: خوشبختانه اين مهم به نحو مطلوبي در استان محقق شده است.
حجت‎الاسلام نکونام با بيان اينکه برخي‎ انتظار دارند اين طرح بلافاصله پس از پايان، تاثير خود را در جامعه بگذارد، اظهارکرد: نقاط ضعفي در اجراي اين برنامه وجود دارد اما نه بزرگنمايي و نه غفلت راهکار رفع ضعف‎هاي اين طرح فرهنگي نيست.
گفتمان سازي؛ مهم‌ترين هدف طرح تقويت مباني اعتقادي
به گفته وي، اين طرح بيش از ظرفيت و توان خود آثار و برکات در جامعه خواهد داشت که اين آثار به مرور زمان در جامعه نمايان و علني خواهد شد که گفتمان ساز شدن و ذهنيت سازي در بين خانواده‌ها، يکي از مهم‌ترين آثار فعلي اين طرح در جامعه است.
حجت‎الاسلام نکونام با بيان اينکه آثار فعاليت‌هاي فرهنگي در جامعه با ميزان جمعيت حضور يافته مشخص نخواهد شد، افزود: آثار فعاليت‌هاي فرهنگي در جمعيت مشخص نمي‌شود بنابراين نبايد اثر بخشي کار فرهنگي را به ميزان جمعيت گره زد.
وي با اشاره به برخي تخريب‎ها عليه طرح تقويت مباني اعتقادي در استان، گفت: متاسفانه در همه جوامع و شرايط  با بيمار دلان سياسي مواجه هستيم که هر اقدام و فعاليتي را سياسي تلقي مي‎کنند و در همان راستا به تخريب و تشويش اذهان عمومي مي‎پردازند.
حجت‎الاسلام نکونام طرح تقويت مباني اعتقادي را تبيين کننده خط و مشي اصلي نظام و جايگاه ولايت فقيه دانست و اظهارکرد: در اين برنامه‎ها به جز تبيين شاخص‌ها و معيارهاي نظام اسلامي و مباحث معنوي و اخلاقي هيچ گونه مسائل و مباحث سياسي مطرح نشده است.

منبع: ايسنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس